marți, 22 ianuarie 2008

sa invatam!!!...la o cafea/bere/un vin fiert

poate parea o ironie la adresa perioadei dupa "sfintele sarbatori" de iarna si anume (pre)sesiunea, dar nu e deloc. Conceptul romanesc pentru "a invatza" este unul care il face pe elevul/studentul normal sa il numim generic Gica (excludem geniile, dar nu de tot) sa aiba o repulsie fata de efortul mental depus. Asta datorita sistemului frumos si dragutz in care ne-a format impunandu-ne mai mult ce sa NU facem decat ceea ce putem si avem capacitatea de a face.
imi amintesc inca traumele de la gradinita unde aveam si program de somn dupa amiaza, ce se intampla daca doamne fereste mi se facea sete pt ca aveam patutzul langa soba!! u hu! eu amfost in schimb, fericita care a avut parte si de un an de gradinitza normala (dar atunci era ultra moderna) unde la inceput nu staim sa profit de libertatea de a ma juca cu orice jucarie din incapere.
anways....ceea ce vreau sa evidentiez este faptul ca nu trebuie pierduta din vedere sau subestimata valaorea educatiei informale. da stiu ca este foarte la moda sa vorbim de educatie non-formala si/sau informala si multi nu stiu care e diferenta dintre ele. pai hai sa explic in 2,3 cuvinte:
  • educatia non formala este cea interactiva, care pune in valoare experienta participantilor ...asa zisele tarininguri
  • educatia informala este o discutia constructiva de la o bere/coffee...etc
Da...ce frumos este sa comunici...toata lumea este ahtiata sa comunice, sa vorbeasca. si mi se pare normal...atata informatie ne bantuie, reclamele ne incurajeaza sa nu mai purtam convorbiri intrapersonale, ci la telefon, vorbim tastand p mess, etc. Dar eu personal consider ca nici una din noile forme de comunicare, din noile media (cum mai sunt numite) nu se pot compara cu o discutie face 2 face. Entuziasmul si expresia ochilor cand vorbesti nu pot fi comprimate in emoticons....
...mda...sunt multe de comunicat...si de vorbit....ne vedme la cafea?

2 comentarii:

Himera_M spunea...

Scumpa mea, sunt ani si ani in existenta mea de cand ma intreb de ce intrebi tu omu` (in special pe mine) din 5 in 5 minute daca nu vrea ceva e mancare/ de baut. Acum, gratie tehnologiei si bunavointei tale de a scrie blogul prezent, am aflat: Patutul de langa soba de la gradinita!!! si nevoia crancena a unei "canutze de apa"!!! (se putea si mai rau, vezi Planeta Moldova! :D)

Petruta spunea...

In Aquariu, la bere? Sau acolo unde bem vin fiert?
Sau in Mc la un frapuccino?
Oki...ne vdm acolo! :D